Vinzi două sau mai multe produse pe Amazon? Află cum afișezi butonul „Add both to Cart”!

Ca și vânzător pe Amazon, caut constant metode noi prin care să cresc rata de conversie a listărilor mele, adică procentul de cumpărători raportat la numărul total de vizitatori.
Noi ca și vânzători putem crește rata de conversie optimizând listarea (imaginile și textul de prezentare). Un alt mare factor care influențează conversia sunt review-urile, unde din păcate nu avem niciun control, decât cel de a oferi din start un produs de calitate.
Revenind la optimizarea listării, nu prea putem știi din senin care sunt cele mai bune măsuri de luat, decât prin testare. Dar și ca să testăm trebuie să pornim de undeva.
Din punctul meu de vedere, cea mai bună sursă de idei pentru optimizarea listărilor mele sunt alte listări care deja vând bine. Eu intru periodic atât pe produse de top din nișa mea, cât și pe cele care sunt în topul general best sellers de pe Amazon.
Acum câteva zile mă uitam la o astfel de listare și mi-a sărit în ochi un buton care se repeta de mai multe ori: Add both to Cart.
Am mai văzut acest buton sub secțiunea „Frequently bought together”, dar știam că aceste perechi de produse sunt alese de algoritmul Amazon în funcție de activitatea cumpărătorilor și noi ca și vânzători nu avem niciun control.
Însă de data asta, butoanele apăreau în secțiunea „Special offers and product promotions” unde știu că apar promoții făcute de noi, vânzătorii. Eu am mai creat astfel de promoții și nu am văzut niciodata acel buton, și nici nu știam ca el poate fi afișat.
N-am dat mare importanță secțiunii „Special offers and product promotions” de-alungul timpului pentru că este destul de ascunsă, deci foarte puțini vizitatori o văd. Dar faptul că pentru acest tip de promoție apare butonul auriu „Add both to Cart” îi crește înzecit impactul.
Am început să fac săpături pe Google și pe forumurile Amazon Seller și după câteva încercări eșuate cu o listare de-a mea am reușit să mă prind cum funcționează, așa că mai departe voi descrie pașii pentru a crea o promoție cu buton „Add both to Cart”.
Product Selection
În momentul când creăm promoția, va trebui să alegem o selecție de produse care vor face parte din promoție. Aceste selecții se crează separat, și în cazul nostru o selecție va conține un singur produs.
- Accesăm Advertising / Promotions.
- Accesăm al 3-lea tab: Manage Product Selection.
- Pentru „Product Selection Type” alegem „ASIN list”.
- Click pe „Create Product Selection”.
- La „ASIN List” introducem codul ASIN al primului produs din pereche.
- Pentru „Product Selection Name” și „Internal Description” recomand să punem tot codul ASIN, pentru o organizare mai clară.
- Click pe „Submit” pentru a salva selecția.
Percentage Off Promotion
Tipul de promoție care afișează butonul „Add both to Cart” este „Percentage Off”, același tip folosit la crearea de cupoane de reducere pentru giveaways. De data asta însă vom alege alți parametri.
- Accesăm tot Advertising / Promotions
- Sub „Percentage Off”, click pe „Create”
- Pe pagina care se deschide completăm:
- Buyer purchases – At least this quantity of items: 1.
- Purchased Items: alegem selecția care conține un singur ASIN creată anterior.
- Buyer gets – Percent off: trebuie să oferim un procent de reducere, recomand ceva decent, dar care să se mențină în marja de profit, de exemplu 20%. Reducerea va fi aplicată celui de-al doilea produs.
- Applies to: alegem „Qualifying Item”.
- Qualifying Item – One of: introucem codul ASIN al celui de-al doilea produs.
- La pasul „2. Scheduling” alegem pentru „End date” o dată în viitor, preferabil cât mai îndepărtată, iar pentru „Internal Description” eu de obicei introduc „[ASIN1] + [ASIN2]”.
- Pasul „3. Additional Options”
- Claim Code: Group.
- În rest lăsăm valorile implicite și facem click pe „Customize messaging”.
- Purchased Items display text: introducem titlul primului produs, cât mai simplu și descriptiv, fără brand sau cuvintele cheie adiacente pe care le-am folosit în titlul listării, de exemplu: Red Swimming Goggles.
- Additional Item display text: titlul celui de-al doilea produs, cu acelasi format.
- În rest, valorile implicite sunt OK, așa că facem click pe „Review”, apoi pe „Submit”.
Rezultat
După aproximativ 4 ore, promoția va fi activă și vei putea vedea butonul „Add both to Cart” pe listarea primului produs.
Pe listarea celui de-al doilea produs va apărea un text de genul acesta: Save [procent]% on this item when you purchase 1 or more [titlu] offered by [seller]. Enter code [cod] at checkout.
Acest text nu are butonul „Add both to Cart”, deci dacă vrei ca acest buton să apară pe ambele produse, trebuie să mai creezi o promoție din cealaltă direcție (ASIN-ul al doilea să fie de data asta în Product Selection, si primul ASIN la Qualifying Item).
Concluzie
Aceste butoane vor adăuga instant două produse în coșul de cumpărături, deci adăugându-le pe listare vei crește rata de a avea astfel de comenzi multiple.